Delfinen

Förkunskaper Klarat av målen i Hajen

Delfinen är för dig som vill träna aktivt och utvecklas i de 4 simsätten och simma längre

Du ska kunna träna 2 gånger i veckan och kan välja mellan 2 olika alternativ.

Träningstider VT 24

Alternativ 1

Måndag kl 17 - 18 i Långbrohallen

Torsdag kl 16.30 - 17.15 i Långbrohallen

Alternativ 2

Tisdag kl 17 - 18 i Långbrohallen

Torsdag kl 17.15 - 18 i Långbrohallen

Du bokar alltså in simmaren mån+tors eller tis+tors. Vi kan tyvärr inte erbjuda att ni väljer tex. tis+tors

Vi jobbar för att utöka tiderna så det kan ändras i framtiden. Då uppdateras det här

Vi önskar gärna att simmaren ställer upp i vår interna tävling Utmanaren men det är inget krav.

• Simma 100m bröstsim, crawl och ryggsim
  • Simma 25 - 50m fjäril
  • Dyka från startpall
  • Vändningar

Platserna släpps 1 Juli för HT och v.50 för VT.

Här bokar du plats och betalar samtidigt.

Uttagning till gruppen sker antingen genom att du klarat Hajen hos oss eller

genom uppsimning på Öppet Hus

Kostnaden är 2300 kr/termin.

Medlemsavgiften är 100 kr/år. Medlemsåret går från första juli till sista juni.

Information från oss sker främst genom hemsidan.

Via vår medlemsapp Sportadmin kan du se alla nyheter och all info som rör gruppen.

Undrar du över något? Maila oss på kansli@alvsjoaiksimning.se

Följ oss på Facebook och Instagram

Älvsjö AIK Simning är en simklubb som bedriver allt från simskola, tävlingssimning, vattenpolo, träningsgrupper för ungdomar och vuxna och familjesim. På vår hemsida hittar du information om våra olika aktiviteter och om vår förening.

Klubben drivs av medlemmar och föräldrar till simmare. Vill du vara med och engagera dig så prata med oss nere i hallen eller skriv ett mejl.